fbpx

Forskjell etter 4-5 behandlinger

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Vår sønn på 12 år var overenergisk, rastløs, slet med konsentrasjonen, klarte ikke sitte stille og glemte igjen tingene sine overalt. Han ble fort distrahert og fikk ikke med seg beskjeder på skolen.

Han ble utredet av BUP og de konkluderte med ADHD, og anbefalte medisinering. Vi foreldre var veldig skeptisk og trålte nettet etter alternativer. Vi leste om Interaktiv Metronom (IM) trening og ønsket å prøve denne behandlingsformen. Vi kontaktet Cathrine Anker-Sletholt, som er spesialist på denne metoden. Det databaserte opplæringsprogrammet ble tilpasset hans største interesse, fotball og han var derfor positiv til å prøve dette selv. Vi merket forskjell allerede etter 4-5 behandlinger. Vi informerte ikke skolen om at han ble behandlet med denne metoden, men på foreldremøte fikk vi positive tilbakemeldinger fra kontaktlærer om at han var blitt roligere, var mer konsentrert i timene, og jobbet bedre. Etter 3 måneder med regelmessig trening, og fullført program hadde han blitt mer harmonisk, sov bedre og kunne gi uttrykk for at han ble sliten, noe han aldri hadde sagt tidligere. Han ble mer strukturert og flinkere med lekser. Han fikk bedre selvtillit og var fornøyd med tilværelsen. Dette har vedvart.  I dag går han på videregående og klarer seg bra. Vi er så glad for at vi prøvde IM fremfor medisinering.

Merete (mor gutt 12 år).